>

Academic Support Services

The influence of digital videos on our everyday culture is undeniable. Online video sharing sites such as YouTube, Vimeo and Metacafe boast monthly audience numbers in the millions.

With digital videos continuing to gain popularity, it seems only natural that this familiar and widespread platform extends into the education setting.

Students today are utilizing educational videos as a tool for learning everything from changing a tire to the latest dance craze. Remarkably, millennials make up 92% of the digital video viewing audience. Abstract topics that once seemed difficult to teach and learn are now more accessible and understandable thanks to the availability of educational videos.

Studies have shown that the use of short video clips allows for more efficient processing and memory recall. The visual and auditory nature of videos appeals to a wide audience and allows each user to process information in a way that’s natural to them.

 The use of videos in teaching and learning serves to not only benefit students, but also teachers and their affiliated institutions. A 2015 study conducted by software company Kaltura concluded that 93% of teachers believe that the use of educational videos improves the learning experience. They also serve to break down barriers, such as student and campus location, which were once insurmountable.

As a result, educational institutions are faced with the task of meeting the rising demand for quality learning videos, online course offerings and campus accessibility. Indeed, many are choosing to create their own educational videos. While this idea may seem daunting, it can be a positive and enjoyable experience if you contract a full-service video production company that can tailor your videos to your institution’s individual needs.

This course covers some aspects of matrices, determinants and systems of linear equations. The material of this course is presented for the first-year students, but anyone who is interested in mathematics is welcome to join.

Педагогический дизайн  - относительно новое понятие в современной системе образования. Потребность в формировании качественных знаний постоянно растет, в то время как традиционные инструменты подходят для относительно простых, «линейных» методов подготовки.

При создании более сложных программ применения методов ведет к потерям времени и ресурсов. В конечном итоге возникло понятие педагогического дизайна - дисциплины, которые используются команды разработчиков на стадии проектирования, создания и обучения материалов. В его основе положено систематическое использование знаний об эффективной работе, выстраивании учебного процесса с «открытой архитектурой» и создании настоящей обучающей среды.


Course purpose is to review different ways to use
video as a learning tool effectively and to learn some common types of video, t
o practice using mobile
application and computer programs.

Course methodology includes a combination of lecture and practice sessions. 

Key topics:

  • Using Video in
    T&L
  • Overview of types of video
  • Software tools
    for creating video
  • Practical
    examples of educational
    videos
  • The process of
    creating video (planning, recording and editing)
  • Tips & Tricks about
    Video Capturing
Assignments:

  • Making a project plan and a script.
  • Each group will capture and create a short video.
  • Create videos by using the mobile application or software.
  • Create video learning materials using the tools presented.
  • Making and editing videos (group assignment).
After finishing the course the trainees will be able to:
– identify advantages and
disadvantages of using video in teaching and learning;
– apply good
practices, software tools, tips and tricks for video recording;
– create video learning materials using the tools presented

The purpose of this course is to provide teachers with a specific expertise in designing
inside class activities and preparing outside class material.

Additionally, teacher will train
to use tools for interaction
inside class, and tools for preparing multimedia presentations.


Դասընթացի շրջանակներում կքննարկվեն բուհական դասավանդման գործընթացում ակտիվ ուսումնառությանն ուղղված՝ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների և խաղային մեթոդների   կիրառման հնարավորությունները:

Կներկայացվեն այնպիսի ծրագրեր, ինչպիսիք են՝ SLIDO, Kahoot, Mentimeter, Canva, Spark Video, Poll Everywhere,  և այլն: 

To provide students with comprehensive and concise knowledge and practical skills on the current content of active learning in the higher education system, as well as on organizational forms and ways.

Ակտիվ
ուսուցում. թվային տեխնոլոգիաները դասավանդման գործընթացում՝ M-learning & Gamification
Դասախոսների վերապատրաստման դասընթացի ծրագիր

 Դասընթացի նպատակն է մասնակիցներին
ներկայացնել ակտիվ ուսուցման մոտեցման առանձնահատկություններն ու խաղային տեխնոլոգիաների,
խաղայնացման և մոբայլ ուսուցման հնարավորությունները  դասավանդման գործընթացում՝ ուղղված նրանց ուսումնական
ծրագրերի արդիականացմանն ու նրանցում նորարարական մեթոդների ինտեգրմանը։

Դասընթացի ավարտին վերապատրաստվողները `

  •  Կունենան ընդհանուր պատկերացում ակտիվ ուսուցման էության ու նպատակների, դասավանդման
    գործընթացում դերի ու արդյունավետության վերաբերյալ,

  • Կհասկանան ուսումնական գործընթացում խաղերի, լուրջ խաղերի և խաղայնացման
    (game, seriuse game, gamification) կիրառման հնարավորությունները,

  • ·Կհասկանան ուսումնական գործընթացներում ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների միջոցով ուսանողների
    շահագրգռվածությունը, ներգրավվածությունն ու  մոտիվացիան ապահվելու հնարավորությունները,

  •  Կկարողանան կազմել խաղայնացման (գեյմիֆիկացիայի) կիրառմամբ իրենց դասընթացի ծրագիրը,

  •  Կծանոթանան հատուկ թվային գործիքների՝ շարժական սարքերի (mobile device) կիրառման
    հնարավորություններին ու ձևերին, կփարձարկեն դրանք, կքննարկեն դրանց օգտագործման առավելություններն
    ու սահմանափակումները՝ Canva, Slido, Mentimeter,Kahoot, Sparc Video,

  • Կկարողանան ակտիվ ուսուցման շրջանաում ձևակերպել առաջադրանքներ տարաբնույթ հավելվածների
    կիրառմամբ,

  • Կներկայացրեն իրենց ծրագրերը  PechaKucha ձևաչափով։

Դասընթացինպատակը`

1.      Ծանոթացնել սոցիոլոգիականհետազոտություններիմեթոդաբանությանը` հիմնականմեթոդներին,


2.      Քննարկել
յուրաքանչյուր մեթոդի կիրառման առավելություններն ու թերությունները PR-ում,

3.      Ձևավորել սոցիոլոգիական հետազոտության
ծրագրի մշակման հմտություններ,

4.      Ստղծել սոցիոլոգիական և մարքեթինգային
հետազոտությունների ժամանակակից մեթոդների կրառման հնարավորություններ

5.      Ներկայացնել զանգվածային սոցիալական
գործընթացների, կոլեկտիվ վարքի, սոցիալական փոխգործունեության և փոխկապվածության
դրսևորման ձևերի վերլուծության մեթոդները

Կրթական վերջնարդյունքները

. Տեսական գիտելիքներ

Ա․  տիրապետի PR-ի հիմնական հասկացություններին,

  •  կվերլուծեն և կհասկանան սոցիոլոգիական
    հետազոտությունների մեթոդաբանության առանձնահատկությունները PR և մարքեթինգի ոլորտներին
    վերաբերող օբյեկտների ուսումնասիրության համատեքստում

Բ․ Բուն մասնագիտական գործնական կարողություններ

  •  կիմանա սոցիոլոգիական հետազոտությունների
    հիմնական մեթոդների մասին,
  •  կկարողանա  քննարկել 
    յուրաքանչյուր մեթոդի կիրառման առավելություններն ու թերությունները PR-ում,
  •  կտիրապետի սոցիոլոգիական  հետազոտության 
    ծրագրի մշակման հմտություններին,
  •  հանդես գա և աշխատի  որպես PR և գովազդի ոլորտներում սոցիոլոգիական հետազոտություններ
    իրականացնող

Գ․  Ընդհանրական
կարողություններ

  • կզարգացնի հետազոտական հմտություններն ու կարողությունները
  • կկարողանա գործնականում կիրառել
    հետազոտական տարբեր •ործիքները,
  • կտիրապետի
    տվյալների ներկայացման մշակույթին


The course covers topics of how social needs stimulate the development of new technologies, and technological progress affects the social behavior of society.

Course Leader :

Nikoloz Abzianidze

The aim of the course is to give students general knowledge about the basic principles and functions of management. In particular, to study the nature of organizational culture and structure, the functions and role of the manager in the process of planning, decision-making and quality management of the strategy required for the implementation of the mission of the same organization.

Изложены основные аспекты механических свойств грунтов, в том числе физико-механические свойства, оценены напряженные состояния, деформируемость и прочность грунтовых массивов, рассмотрены основные виды, состав, строение, физические свойства и классификационные показатели грунтов. Изложена теория пределов напряженного состояния грунтов и особенности ее практического применения. Особое внимание уделяется основам, зданиям и сооружениям, определению осадки фундаментов, возможному прогнозированию их во времени. Для студентов строительных специальных наук.

Рассматриваются вопросы управления материальными потоками в процессе снабжения предприятия материальными ресурсами: сырьем, материалами, комплектующими, товарами.

Рассматривается система методов ценообразования, выработанных отечественной и зарубежной практикой, требования к составу затрат, включаемых в себестоимость.

В курсе рассматриваются вопросы накопления ресурсов для воспроизводства основных средств, оптимизации затрат на производство.

კურსის მიზანია მონაწილეებსგააცნოს აქტიური სწავლების
მეთოდები, სტრატეგიები და პროგრამები, რომლებიც დაეხმარება მათ
ლექციები
უფრო ინტერაქიული
გახადონ. შედეგად მონაწილეები
შეძლებენ სტუდენტების ჩართულობისა და
სწავლების ეფექტიანობის
გაზრდას.
 კურსი დაფუძნებულია
პრაქტიკულ მუშაობაზე და მონაწილეები შეძლებენ შესწავლილი პროგრამები მათ სასწავლო კურსს
მოარგონ.


The purpose of this teacher
training (TT) course is to help lecturers to use Active Learning Methods in
flipped classroom in Practice.

Innovative methods of teaching are varied. However, they all are devised in a way that they motivate students to stand on the path of continuous self-development and self-education. 

The aim of Active Learning is to engage students in a way that they will challenge each other to think about and comment on the topic presented.

Մեդիահարաբերություններդասընթացի նպատակն է՝ 

  • ուսանողներին տրամադրել համակողմանի համակարգված գիտելիք ԶԼՄ-ի
    սոցիալական դերի և նշանակության, ԶԼՄ-ների որպես զանգվածային գիտակցության և
    վարքի վրա առավել ազդեցիկ գործոնի վերաբերյալ,
  • ծանոթացնել ուսանողներին զանգվածային լրատվամիջոցների գործառնության
    հիմնական սկզբունքների և նպատակների հետ,


  • ուսանողներին տրամադրել գիտելիքներ ԶԼՄ-ների հետ
    արդյունավետ հարաբերությունների ձևավրման հիմքերի, սկզբունքների, PR տեքստերի
    կազման և մեդիային տրամադրման ձևերի վերաբերյալ:
Դասընթացի
ավարտին ուսանողը կունենա

Գ
իտելիք և իմացություն
  • ԶԼՄ-ների հասարակական գիտակցության և
    սոցիալական վարքի վրա ազդեցության մեխանիզմների իմացություն
  • ԶԼՄ-ների տեսությունների հիմնական
    հասկացությունների տիրապետում,
  • PR գործիքների  տեսակների,
    դրանց առանձնահատկությունները

    իմացություն

 Ունակ կլինի 

Ա․ (բուն
մասնագիտական կարողություններ)

  • ներկայացնել մինի
    PR-նախագծի, նախատեսվող PR ակցիաների մանրակրկիտ նկարագրության ներկայացմամբ:
  • հանձնարարված
    թեմայի/իրավիճակի վերաբերյալ մամլո-հաղորդա•րություն պատրաստել:
  • Press-kit/ պրես պանակ
    լրատվամիջոցների համար կազմում, ներկայացում:

Բ․ նդհանրական
կարողություններ
)

  • կկարողանա ԶԼՄ-ների հետ
    ձևավորել արդյունավետ փոխհարաբերություններ
 կկարողանա
գործնականում կիրառել մեդիայում օգտագործվող գործիքները

The course focuses on the issues that should be taken into account while developing/adapting teaching materials for speaking. It discusses: 
1. problems that are connected with the adaptation process; 
2. what does authenticity mean? 
3. Factors that need to be taken into account while teaching (students’ age peculiarities, sociocultural, political or institutional contexts of teaching, individual abilities, preferences, learners’ language proficiency level). 
4. Speaking Suggestions.



კურსი ეხება ვიდეოს გამოყენებას სწავლებისა და სწავლის პროცესში. მისი შინაარსი საშუალებას იძლევა მსმენელებმა შეისწავლონ და საკუთარ სასწავლო პროცესში დანერგონ თანამედროვე ტექნოლოგიები. კურსის გავლის შემდეგ მსმენელებს ექნებათ უნარი მეთოდურად და ტექნოლოგიურად მოახერხონ საკუთარი სასწავლო კურსის გამდიდრება მათ მიერ შექმნილი ვიდეო რესურსებით.

კურსი ეხება ვიდეოს გამოყენებას სწავლებისა და სწავლის პროცესში. მისი შინაარსი საშუალებას იძლევა მსმენელებმა შეისწავლონ და საკუთარ სასწავლო პროცესში დანერგონ თანამედროვე ტექნოლოგიები. კურსის გავლის შემდეგ მსმენელებს ექნებათ უნარი მეთოდურად და ტექნოლოგიურად მოახერხონ საკუთარი სასწავლო კურსის გამდიდრება მათ მიერ შექმნილი ვიდეო რესურსებით.

The course focuses on the issues that should be taken into account while developing/adapting teaching materials for speaking. It discusses: 
1. problems that are connected with the adaptation process; 
2. what does authenticity mean? 
3. Factors that need to be taken into account while teaching (students’ age peculiarities, sociocultural, political or institutional contexts of teaching, individual abilities, preferences, learners’ language proficiency level). 
 4. Speaking Suggestions.


The course focuses on the issues that should be taken into account while developing/adapting teaching materials for speaking. It discusses:

  1.  problems that are connected with the adaptation process;
  2. what does authenticity mean?
  3. Factors that need to be taken into account while teaching (students’ age peculiarities, sociocultural, political or institutional contexts of teaching, individual abilities, preferences, learners’ language proficiency level). 
  4. Speaking Suggestions.


Basic concepts, goals and objectives of business planning. Implementation
enterprise business planning. The structure and content of the sections
business plan. Standards and regulatory requirements for business planning.
Analysis and assessment of factors of the external and internal environment. Marketing
research in business planning. Development of a production plan.
Organizational design. Legal aspects in business planning. Modeling a calendar and financial plan.
Organization of financing investment projects. Analysis
investment project efficiency. Sensitivity Analysis and Evaluation
risks.

Необходимость
изучения особенностей, принципов и возможностей маркетинга в сфере туризма
обусловлена динамичностью развития туристической отрасли. В секторе туристских
услуг сегодня также активно внедряются новые методы управления,
происходит поиск активных методов сбалансированности спроса и предложения,
преследуется всемерное удовлетворение нужд и потребностей клиента. Кроме этого,
динамично развивающейся отрасли туризма свойственен достаточно высокий уровень
конкурентной борьбы и динамики макро - и микроэкономических индикаторов. В
методологическом отношении изучение маркетинговой концепции в отрасли туризма
направлено на формирование у будущих специалистов углубленных знаний по
дисциплинам специализации.


Одно из самых значительных явлений
экономической жизни последних десятилетий является резкий рост потребления
услуг. Темпы роста сферы услуг в два раза превышают темпы роста торговли
товарами.  Под определение «услуга» подпадает огромное
разнообразие видов деятельности и коммерческих занятий. Мировой рынок услуг
разбивается на более узкие рынки, так как услуги разнообразны и разнородны. Фирмы
сферы услуг имеют свои особенности в управлении, отсюда необходимость адаптации
концептуальных основ менеджмента, маркетинга и других экономических дисциплин к
специфике управления на предприятиях услуг и сервиса.


Курс направлен на повышение квалификации преподавателей и широкого круга заинтересованных лиц с точки зрения подходов и прикладных средств обеспечения конфиденциальности, целостности и доступности пользовательских данных на основе криптографических методов. Курс включает в себя 4 основных раздела (темы):

1. Классические подходы
2. Современные подходы
3. Организация ключей
4. Стеганография


Դասընթացը միտված է դասախոսների կատարելագործմանը` նոր տեղեկատվական և կրթական տեխնոլոգիաների առումով և ներառում է հետևյալ հիմնական բաժինները.

1.   
Մասնագիտական կրթության արդյունավետության բարձրացումը նոր տեղեկատվական տեխնոլոգիաների
հիման վրա

2.   
Կրթության ոլորտում տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառման խոչընդոտները և դասավանդման
նորարարական մեթոդները

3.   
Թիմային ուսուցում, մոդուլային ուսուցում, 
միջառարկայական ուսուցում բովանդակային ուսուցում, խնդրային ուսուցում, իրավիճակային
ուսուցում

4.   
Փորձառական ուսուցում, նախագծային ուսուցում,
խաղային ուսուցում, անհատական ուսուցում
, շրջված ուսուցում

5.   
Արդյունավետ էլեկտրոնային բովանդակության մշակումը, տարածումը և կիրառումը

6.   
Տեղեկատվական ամպային գործիքների կրթական կիրառումները և անվտանգությունը

7.   
Ամպային գործիքների կիրառումը դասերի նախապատրաստման գործընթացներում

8.   
Ամպային գործիքների կիրառումը ուսուցման և  ձեռք բերված
ուսումնառության վերջնարդյունքների վերահսկման
գործընթացներում

Հավելված՝ Պատկերաշարից տեսադասախոսության ստեղծումը
PowerPoint-ում


კურსის მიზანია დაინტერესებულმა პირემბა გამოიმუშაონ აქტიური სწავლების მეთოდით ლექციების და სხვა საგანმანათლებლო ღონისძიებების ჩატარების უნარ-ჩვევები. 

კურსი დაფუძნებულია პრაქტიკულ მუშაობაზე, რაც გულისხმობს მონაწილეების მიერ შესწავლილი ინსტრუმენტების გამოყენებით მათთვის საინტერესო/დარგის  თემატიკაზე მორგებული დავალებების შესრულებას.

The purpose of the course is

  • to teach students how to create web applications using PHP and MySQL;
  • to give understanding of Hypertext Markup Language (HTML), Cascading Style Sheets (CSS) to allow them to style markup for web pages;
  • how to install and use an integrated PHP/MySQL environment like XAMPP or MAMP;
  • to introduce students the Fundamentals of PHP and MySQL;
  • how HTML forms are created and processed in the PHP language;
  • how to structure code using object-oriented programming techniques;
  • to introduce the students Structured Query Language (SQL) and integration of PHP and MySQL database, as well as MySQL data processing via PHP.



კურსის ფარგლებში

  • გაზომავთ
    თქვენს ციფრულ პედაგოგიურ კომპეტენციას და გაეცნობით მისი გაუმჯობესების
    შესაძლებლობებს ქსელური სწავლის მეშვეობით;
  • გაეცნობით
    ღია საგანმანათლებლო რესურსებსა (Open Educational Resources) და მათი გამოყენების
    სამართლებრივ ასპექტებს;
  • შეიტყობთ,
    რა არის აქტიური სწავლა და რატომაა მისი დანერგვა მიზანშეწონილი ახალ თაობასთან
    მუშაობაში;
  • გააცნობიერებთ,
    როგორი უპირატესობები აქვს ამობრუნებულ გაკვეთილს ონლაინ-სწავლების ფორმატში და რატომაა
    იგი უფრო შედეგიანი, ვიდრე ტრადიციული გაკვეთილი;
  • პრაქტიკაში
    გამოცდით
    (Learning by Doing) სწავლების ციფრულ ხელსაწყოებს, რომლებიც გამოგადგებათ
    ამობრუნებულ საკლასო ოთახში აქტიური და თანამშრომლობითი სწავლის ტექნიკების
    გამოსაყენებლად;
  • პრაქტიკაშიმოსინჯავთ
    აქტიური სწავლის ტექნიკებს და დაგეგმავთ ეფექტიან ამობრუნებულ გაკვეთილს ე.წ.
    ABC-მეთოდის
    გამოყენებით;
  • ვიმსჯელებთ
    შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციის
    საჭიროებასა და უკუკავშირის (Feedback) მნიშვნელოვნებაზე ონლაინ-სწავლების პირობებში;
  • მოსინჯავთ
    ონლაინ-ხელსაწყოებს, რომლებიც გამოდგება ონლაინ-შეფასების სისტემის ხარისხის უზრუნველსაყოფად.

Целью изучения дисциплины "Ценовая политика" является получение
знаний по осуществлению ценовой политики предприятий, качественная подготовка
квалифицированных экономистов, владеющих теоретическими и практическими
навыками формирования ценовой политики предприятия в условиях рыночной экономики.

Ценовая политика является важнейшей составляющей частью общей сбытовой
политики предприятия, функционирующего на международных рынках. От особенностей
её реализации зависят такие показатели деятельности предприятия, как объемы
продаж, репутация предприятия на рынке, доходность и рентабельность предприятия
и т.д.


It is not surprising that video has become one of the most popular instructional resources referring to online learning but it has also gained visibility in traditional classrooms. Audio-visual materials can convey and communicate complex information in a more motivating and memorable way creating richer learning experiences. Pedagogical strategies like Flipped Classroom or the usage of digital tools such as interactive whiteboards, tablets and mobile phones inside the classroom, are contributing for new teaching approaches and the increase of interaction and engagement with students.

This course will address several concrete Teaching & Learning scenarios on how to use video as a learning tool with practical cases, both in class as outside class, and examples of tools that teachers can use to motivate and engage students increasing the quality of their learning process.

There is a variety of ways to effectively use video as a learning tool and with this course, teachers will have the opportunity to approach several strategies that align pedagogical aims, learning outcomes with video, inside and outside the classroom. 

We will try to create moments and spaces were participants can reflect and discuss different implications and challenges of using video in teaching and learning.
The tools presented and used through the different parts of the course can be different, each participant can use the tools that have available the important is to give some tips and technics that will contribute for the enhancement of teaching practices.

Այս դասընթացի արդյունքում Դուք կծանոթանաք մշակույթի մասին գիտությունների շարքում մշակույթի փիլիսոփայության հիմնարար դերին, նրա մեթոդաբանական, արժեքային և աշխարհայացքային գործառույթներին։ 

Կկարողանաք վերլուծել մշակույթի էության, ծագման ու գործառնության մասին կարևորագույն ուսմունքները, կարժևորեք մշակույթի մարդաստեղծ և իմաստավորող ներուժն ու հայ մտածողների ավանդը մշակույթի փիլիսոփայության ոլորտում

Курс предназначен для изучения студентами экономических специальностей экономических, управленческих и правовых особенностей управления предприятием в условиях кризиса. 

Дай курс содержит лекции и практические занятия по предмету "Международная Экономика".

В данной теме находится материал по учебно-методическому комплексу, учебной дисциплине «Экономический анализ деятельности предприятия».

Данный курс содержит лекции по бухгалтерскому учету и аудиту. 

Курс «Экономика предприятия» включает в себя вопросы, раскрывающие сущность предприятия в экономике, методы анализа и возможности принятия решений, а также теоретические аспекты процесса принятия решений и тактики поведения предприятия в изменяющейся среде.

Обучение, основанное на принципах экономического мышления и повышения профессиональной компетентности студентов, приобретение ими знаний в области теории и практики хозяйственной деятельности предприятия.


Организация предпринимательской деятельности в Республике Беларусь.

VATL-platform provides an opportunity for communication, collaboratively creating content, participation in discussions, variable access to a learning resource, evaluation of knowledge and so on.

This course outlines Moodle's features by providing examples of activities and resources.

This course offers tips and tricks for using Moodle including explanations and descriptions of cool plugins.

Virtual Academy of Teaching and Learning

Contact

E-mail: vatl@ysu.am

Phone: (+374 10) 57 06 77

The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Copyright © 2024 - PRINTeL, All Rights Reserved