Այս դասընթացը յուրացնելու արդյունքում սովորողները կկարողանան 

  • տարբերակել XIX դարի խոշորագույն փիլիսոփաների և ուղղությունների ուսմունքները,
  •  մեկնաբանել դրանց հիմնական կատեգորիաները, 
  • կարդալ ու վերլուծել հիմնական երկերը։

 Այս դասընթացում Դուք կուսումնասիրեք այնպիսի հետաքրքիր մտածողների ուսմունքները, ինչպիսիք են Արթուր Շոպենհաուերը, Սյորեն Կիերկեգորը, Ջերեմի Բենթամը, Ջոն Ստյուարտ Միլը, Օգյուստ Կոնտը, Ֆրիդրիխ Նիցշեն և այլոք։  Դասընթացում սովորած գաղափարների շնորհիվ ուսանողները կարող են վերլուծել փիլիսոփայական մտքի հետագա զարգացման վրա XIX դարի խոշորագույն փիլիսոփաների և ուղղությունների ազդեցությունը: 

Goals and Objectives:

The course is intended for English Language and Literature specialty students (BA level, third year, second term).

   Afte completion of the sourse, students will be familiar with most significant British and American customs and tratitions. They will learn about British/ American lifestyles. They will know about such fundumental issues as education and political systems, religion and culture as well as everyday habits, for instance formal and informal relations or eating habits, etc.

  

Practical English Advanced is a course that puts stress on forming well informed, smart and flexible students. The course is designed to meet modern students’ needs and demands accenting communication. Practical English Advanced is not a mere course in General English; it is a bridge between General English and English for Specific Purposes.

Each lesson provides us with a chance not only to study “the umbrella topic” but also go further and deeper in our exploration, challenge students develop their academic, soft and social skills, transfer from routine training into the world of creativity. Each lesson gives students an opportunity to learn interesting things about the world, different cultures, and people.

The course includes activities that focus on developing not only academic but also career skills such as critical thinking, critical reading and critical listening. Task-based approach, the authenticity of the texts for reading and listening make students perform the given task in a more personally engaged, purposeful, and questioning way.